czwartek, 12 marca 2009

Król , Grabowska do Kuratora

Jak pisałem w ostatnim poście , sprawą likwidacji Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 zainteresowałem Panią prof Grabowską . W związku z tym dzisiaj zostało wystosowane pismo do Kuratora Woj. mające na celu przekonanie go o niesłuszności podjętych działań przez prezydenta Koja względem dzieci z 4 . Mamy głęboką nadzieję że nasza argumentacja odniesie skutek a Szkoła będzie istnieć nadal . Powinien zwyciężyć zdrowy rozsądek , przynajmniej u Kuratora i Wojewody skoro brakuje go władzom oraz większości koalicyjnej w Radzie Miasta .

9 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Witam serdecznie!
Dziękuję za przedsięwzięcia jakie podjął Pan w sprawie ratowania mojej szkoły tzn Zespołu Szkół Specjalnych Nr 4 w Bytomiu.Żywimy nadzieję, że uda się uratować naszą szkołę przed zakusami Piotra Koja.Co do kwestionowania uchwały o zamiarze likwidacji mam zdanie odmienne. Podobna sprawa miała miejsce w Bydgoszczy w 2006 roku. Wtedy wojewoda unieważnił uchwałę - wykładnia wyroku NSA wyraźnie mówi, ze wszelkie działania mające na celu likwidację placówki oświatowej, w tym również uchwała o zamiarze likwidacji m u s i być konsultowana ze związkami zawodowymi.W tym nasza nadzieja. Wydaje mi się, że tak jak w każdym innym przypadku prawo powinno działać tak samo, niezależnie od województwa.
Łączę pozdrowienia
Stanisław Kołodziejczyk

Adrian Król pisze...

Szanowny Panie Stanisławie , ależ pełna zgoda ze stwierdzeniem że prawo powinno być jednakowe dla wszystkich oraz że powinno działać tak samo niezależnie od województwa . W swoim poście nie miałem zamiaru relatywizować działań poszczególnych osób na rzecz zachowania istnienia 4 , natomiast jestem realistą i pragmatykiem , a to oznacza że staram się patrzeć na rzeczy oczami tej drugiej strony , chcącej w tej konkretnej sprawie zlikwidować szkołę .Jestem ostatnim człowiekiem który chciałby kontestować jakiekolwiek działania na rzecz uratowania tej placówki . Jest pożądane aby grupa osób która lobbuje za utrzymaniem podmiotowej placówki była jak największa - siła argumentacji jest wtedy większa . Na koniec dziękuję za miłe słowa skierowane pod moim adresem , czuję się nimi zaszczycony . Tym większą frajdę sprawi mi nasz wspólny sukces jakim będzie istnienie i funkcjonowanie Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 , wbrew woli prezydenta i Platformy Obywatelskiej oraz Wspólnego Bytomia .Pozdrawiam Pana oraz wszystkich nauczycieli , rodziców oraz dzieciaki .

Anonimowy pisze...

Dzień Dobry!
Czy można się zapoznać z treścią tego listu (listu profesor Grabowskiej do kuratora) ?

Adrian Król pisze...

Tak , list nie został jeszcze zamieszczony z powodów technicznych na blogu , został natomiast przesłany do Szkoły nr 4 oraz do prezydenta Koja.Jak tylko uporam się z problemami technicznymi będzie on również tutaj .

Anonimowy pisze...

Witam!
No tak. Najciemniej pod latarnią. List przyszedł na adres emailowy webmasterów szkolnej witryny. Nie wiem czy został wysłany również na adres główny naszej szkoły zatem na wszelki wypadek pozwoliłem sobie na przekazanie go na "ręce" dyrektora.Nie będę się wypowiadał odnośnie treści listu Pani Profesor Grabowskiej, bo mnie po prostu mówiąc kolokwialnie...zatkało. Oczywiście w sensie pozytywnym.Jeszcze raz bardzo dziękuję za tak wielkie zaangażowanie w naszą sprawę.
Serdecznie pozdrawiam
Stanisław Kołodziejczyk

Adrian Król pisze...

Panie Stanisławie, cała przyjemność po naszej stronie . Zapewniam że to nie jedyne kroki które podjeliśmy w wiadomej sprawie . Przepraszam za zamieszanie z wysyłką listu internetem , dziękuję za pomoc w dostarczeniu przesyłki pod właściwy adres. Pozdrawiam serdecznie.

Unknown pisze...

Witam.
Treść listu jest już dostępna na stronie:
http://walczymy2009.republika.pl/pisma.htm
Pozdrawiam
Mirosław

Adrian Król pisze...

Tak wiem , jestem w stałym kontakcie z osobami obsługującymi tę stronę . Bardzo dziękuję za zainteresowanie losami Szkoły z Chrobrego .

Anonimowy pisze...

Jestem pod ogromnym wrażeniem,trudno dodać coś więcej poza tym, że na szczęście są jeszcze ludzie prawdziwi,posiadający ludzkie uczucie, zaangażowani i wspierający w słusznej sprawie.Dziękuję za podtrzymanie mojej wiary w ludzi.