piątek, 19 grudnia 2008

Post scriptum do Bytom vs Radzionków

W związku z tym że pojawiło się kilka komentarzy dotyczących mojego wpisu pod tytułem Bytom vs Radzionków , postanowiłem obszerniej odpowiedzieć na kilka pytań tam zawartych .
Jeden z komentatorów zarzucił mi dyletanctwo w temacie budownictwa , budownictwa w mojej terminologii , taniego . Posłużył się przykładem budynków TBS w Gdyni i na Oksywiu , pisząc że budynki są zagrzybiałe i ogólnie nie nadają się do użytkowania . Szanowny Panie , fakt że jakieś budynki budowane przez byle jaką firmę , z myślą o szybkiej kasie nie nadają się do zamieszkania , nie przesądza sprawy że tanie budownictwo istnieje . Bo tanie nie zawsze znaczy tandetne , tanie to często znaczy alternatywne , tak się składa że w dzisiejszych czasach technologia , również w budownictwie pędzi do przodu , dzisiaj pojawiają się nowe technologie które można wykorzystywać w tym zakresie . Nie dotyczy to jedynie samej formuły stawiania budynku , tanie również dotyczy eksploatacji mieszkań tam lokowanych .Istnieją możliwości alternatywnego sposobu ogrzewania takich budynków , to również wpływa na miano taniego budownictwa . Proszę mi wierzyć na słowo , nie trzeba budować apartamentowców za kilkadziesiąt tyś zł za m2 aby budownictwo było tanie , trwałe , oraz ekonomiczne . Ja znam takie przykłady , a jak Radzionków z nich skorzysta będę szczęśliwy . Odpowiadając na "prośbę " o więcej miejsc pracy , również jestem "za " . Rynek budownictwa jest pewnym remedium na tą bolączkę , dodam ku przekorze , budownictwa taniego , oszczędnego , zwłaszcza że epoka apartamentowców na chwilę odeszła do lamusa , innym sposobem na zagospodarowanie osób ze słabym wykształceniem są np brygady sprzątające nasze osiedla , chodniki , ulice i skwery . Nie wszystko należy robić w drodze przetargów , część zadań gminy można wykonać inaczej , mam pewien pomysł na to i liczę że kiedyś uda się go zrealizować . Wszak praca jest najlepszym lekarstwem na degręgoladę życia w nałogu czy też w bezrobociu . Zawsze mówiłem że nie jestem zwolennikiem bezsensownego rozdawnictwa środków , zasiłków i tym podobnych wsparć , jestem zwolennikiem leczenia przyczyn a nie jedynie skutków . Na koniec ma dygresja a propos TBS , w Bytomiu również mamy TBS , zastanawiam się czy efekt działalności naszego Towarzystwa nie będzie podobny do tego z Gdyni .

12 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Panie Adrianie,ja pana na prawdę doceniam za to,że pan podejmuje się rozwiązywania tych problemów jak na razie na piśmie.Życzę panu,aby pan kiedyś miał na tyle władzy aby te wszystkie plany wdrożyć w działanie.Powodzenia!

Anonimowy pisze...

Witam serdecznie,jestem tu pierwszy raz.A czy moze pan podać przykład taniego ogrzewania? Czy ma pan na myśli ogrzewanie podłogowe,kaloryfery czy jeszcze jakieś inne? Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

A co pan zrobi jak np. czynsz wyniesie 40 zł. a ci ludzie i tak nie będą tego czynszu płacić? Aga

Adrian Król pisze...

Rzeczywiście dzisiaj mogę jedynie deliberować nad rozwiązywaniem bytomskich problemów na piśmie .Ja również mam nadzieję że uda się mnie oraz podobnym do mnie zrealizować nasze zamierzenia w praktyce . Nasze miasto zasługuje na myślenie szersze oraz dalekosiężne , nie jedynie od kampanii do kampanii .Dziękuję za te ciepłe słowa.

Adrian Król pisze...

Tanie ogrzewanie jest tematem szerokim podobnie jak tanie budownictwo . Nie , nie miałem na myśli form ogrzewania jak np kaloryfery , bo to są już odbiorniki ciepła , raczej myślałem o wykorzystaniu kolektorów słonecznych , można się zastanawiać nad energią wiatrową . Można również pomyśleć o ekologicznych piecach a raczej kotłowniach jeśli mówimy o kompleksowych rozwiązaniach. Możliwości jest naprawdę sporo , zwłaszcza że koszty byłyby rozbijane nie na jedno mieszkanie ale na ich cały zespół.

Adrian Król pisze...

Uważam że nie jest to dobrze postawione pytanie . Moje myślenie idzie w kierunku takim aby osoby miały cel w życiu , nie jedynie takim aby np się napić , jeśli stworzy się im możliwości innego patrzenia na świat to jestem pewien że czynsz nawet wyższy będzie opłacony .Dziwi nie trochę takie podejście do tych spraw , w ostatnim czasie pojawiło się mnóstwo akcji wspierających ludzi z Afryki , ile wyrażamy empatii przy tej okazji , solidaryzujemy się z tymi wszystkimi pokrzywdzonymi przez los , ale jeśli mówimy o naszych rodzimych ludzi z marginesu pojawia się agresja , niechęć . Dziwne że chcemy naprawiać świat tak odległy a nie chcemy powalczyć o swój własny . Co musi się zmienić abyśmy sami się zmienili ?

Anonimowy pisze...

Mam na imie Wojtek,moim zdaniem gdyby można było budować tańszym kosztem tanie mieszkania to by nie budowano drogich. I tu nie chodzi o to,że to apartamentowce są takie drogie. To tyle w tym temacie.

Anonimowy pisze...

Panie, zamiast bleblać zrób Pan coś pożytecznego dla miasta. Park w Miechowicach może dostać pół miliona na rewitalizację trzeba tylko zagłosować na stronie www.allforplanet.pl. Zagłosuj więc Pan bo to nic nie kosztuje i roześlij po kolegach z SLD.

Adrian Król pisze...

Panie Wojtku ,teza którą Pan stawia nie jest do do końca prawdziwa . Firmy developerskie są nastawione na zysk , to normalne więc że będą przedstawiać rachunki za budowę wg własnego interesu . Ja wciąż i uparcie mówię o budownictwie bez zysku , z alternatywnym ogrzewaniem , z najnowszych materiałów budowlanych .Nie wdaję się w szczegóły techniczne , bo to ani nie miejsce , ani ja nie jestem specjalistą od budownictwa . Ale osoby które ze mną współpracują takie kwalifikacje już mają. Ja bazuję na ich wiedzy i umiejętnościach , a są nie małe.

Adrian Król pisze...

A teraz kilka słów do Kotka mamrotka.
Rozpowszechnijcie trochę akcję głosowania na projekt rewitalizacji Parku Ludowego , ja zrobię to we własnym zakresie . A co do bleblania , jest już taka ekipa która to robi od paru lat , blebla i blebla , i nie są to moi koledzy więc zarzut mało trafny . Ja ze swoimi skromnymi możliwościami robię więcej niż Oni z całym aparatem wykonawczym .Jeszcze jedno zdanie o Parku - kotku mamrotku kimkolwiek jesteś uważaj żeby inicjatywa społeczna ( choć troszkę wątpię w to _ mam nadzieję że się mylę ) nie została wykorzystana jako "sukces" Pana Koja . On lubi takie sprawy .

Anonimowy pisze...

To ja proponuję poprzez nasza-klase moze to rozesłać...ale nie wiem czy tak można..Może pan sie panie Adrianie lepiej orientuje...

Adrian Król pisze...

W formie wyjaśnienia , rzeczywiście adres all for planet jest stroną allegro , jest tam zakładka mówiąca o projektach które biorą udział w swoistym konkursie . Trzeba wejść na ta zakładkę i zagłosować . Byłem , zagłosowałem , nie jest to specjalnie skomplikowane . Powodzenia , naprawdę warto . A co do info na naszej klasie , pomysł wart podchwycenia , proponuję aby wszyscy to robili , wysyłając informację np do swoich znajomych lub też na swoich forach , szkoda aby taka kasa przeszła nam obok nosa.