wtorek, 23 czerwca 2009

Czyżby sukces gonił sukces ?

Od razu mówię że pytanie które postawiłem w tytule jest pytaniem lekko złośliwym z mojej strony . Dotyczy one bowiem sukcesów bytomskiej Platformy Obywatelskiej w dziele rządzenia naszym grodem . O jakich to sukcesach myślę , otóż w ostatnim czasie ukończono remont gmachu Biblioteki Publicznej . Super - sukces , a jakże , wstęga była , nożyce też się znalazły , miejsce w tubie propagandowej jakim jest periodyk wydawany za miejską kasę znalazł się również . Tyle tylko że środki na remont nie pochodziły z miejskiej kasy , nawet nie z kredytu poręczonego przez Pana Koja . Fundusze trafiły do Bytomia dzięki poprzednikom Pana Koja , To oni napisali projekt który uzyskał świetną ocenę , i w ten sposób mamy jako miasto wyremontowany budynek . Inny sukces to najprawdopodobniej rozpoczęcie budowy autostrady A-1 . Sukces ? , tego nie jestem pewien , w tle bowiem jest protest mieszkańców domów znajdujących się w pobliżu trasy A-1. Nie znam na tyle sprawy żeby się autorytatywnie wypowiadać w tej kwestii , ale jak słyszałem propozycja tzw obywatelska wydaje się lepsza i chyba tańsza z punktu widzenia wykonania całej inwestycji . Ale jak sądzę Pan Koj w trakcie budowy będzie osobiście wizytował plac budowy , jak na dobrego gospodarza przystało . A w dniu wbicia pierwszej łopaty pod autostradę będzie to robił zapewne własnymi rękami . Wszystko po to aby pokazać że to on sam jeden wybudował nasz bytomski odcinek autostrady . Oby efekt nie był tak mizerny jak w przypadku remontu Pl. Sikorskiego na którym Pan Koj bywał ,a efekt rewitalizacji jest mizerny . Ale dlaczego w ogóle postawiłem to pytanie , otóż po ostatnich wyborach PO wraz z jej politykami tak mocno uwierzyli w swój mir w społeczeństwie że już dzisiaj dzielą to co ma być po wyborach w 2010 roku . Wierzą że już zwyciężyli . Może ich wiara nie jest bezpodstawna skoro w Bytomiu Buzek dostał ponad 16000 głosów . Ten sam facet przez którego nie staliśmy się bankrutującą drugą Argentyną , facet przez którego ludzie nie wiedzieli gdzie i jak mają się leczyć . Facet któremu aktywności wystarcza na pierwsze 15 minut , po nich nie ma już nic więcej do powiedzenia . Czy podobnie ma być z Piotrem Kojem ? Czy jako Bytomianie tak szybko zapomnimy ekscesy Pana prezydenta i jego ekipy ? Głęboko wierzę że nie , wierzę że nie będziemy jedynie ślepo głosować , wierzę że będziemy WYBIERAĆ . Ja będę , a Ty ?

10 komentarzy:

Anonimowy pisze...

ja też będę wybierał. wybiorę piotra koja i platformę. precz z czerwonym. bez względu na szyld.

Adrian Król pisze...

No i trudno , każdemu wolno błądzić , wszak to ludzka cecha . A tak a propos czerwonego , jakoś Donaldowi nie przeszkadzała proweniencja polityczna Pani Danuty z Warszawy , chętnie przyjął Czerwoną na listy , Cimoszewicz - Czerwony też nie wstrętny jest . Ot taka wasza Platformerska przypadłość - brak kręgosłupa .

Anonimowy pisze...

Nie wiedziałem, że są jakieś wybory mające wyłonić kogo i jakie ugrupowanie przegonić z Bytomia. Jeśli są takowe, to ja też wybiorę koja i platformę. Niech się inne miasta z nimi kłopoczą.Zdecydowanie!

Anonimowy pisze...

A ja z konkretem przychodzę.Niech pan sobie wyobrazi Panie Adrianie,że ostatnio przechodziłam koło szkoły ul.Siemiradzkiego,patrzę a tu się okazuje,że boisko szkolne będzie remontowane z UE.Zgadałam się z 1 z pracowników, i myślałam,że pęknę ze śmiechu.Podobno wyrwali cały ten asfalt i już 4 dzień nie wiedzą co dalej,bo jakaś grupa ekologów nie pozwoli na zwyczajne wywiezienie tego asfaltu na wysypisko,tylko musi to być odpowiednio zutylizowane. Nie no w porządku,tylko 4 dni to juz chyba jest coś nie tak,prawda?Ponadto liczyłam na to,że moje dziecko,które będzie od września 1-klasistą-będzie miało wielgachne boisko, a tu się okazuje,że ledwo połowa ma być wyremontowana.Ta szkoła to w ogóle jakaś dziwna jest jak i nauczyciele tam pracujący(oczywiście nie wszyscy).Ostatnio na zebraniu dla rodziców,pani dyrektor uspokajała,żeby się nie bać,bo szkoła jest bezpieczna itd. Od 1-klasistów oddziela resztę klas tzw.drewniany płotek. No więc poszłam tam nazajutrz aby to zobaczyć.I cóż widzę? 2 nauczycielki stoją i klachają koło sali muzycznej, podczas gdy grupa gimnazjalistów szalała właśnie w obrębie tych płotków przy klasie 1-klasistów i to na przerwie,gdzie nie było nauczyciela.Skandal!!!! Te nauczycielki są kompletnie bez wyobraźni. A potem się dziwią dlaczego ta szkoła ma tak fatalną renomę. Alkohol,narkotyki,papierosy,bijatyki i okradanie uczniów. Powinno się tę sprawę nagłośnić. Mam wrażenie,że odkąd zmarła dyr.Wójtowicz dzieje się źle i będzie się działo jeszcze gorzej.Mało tego, jedna z mam zapytała wprost świetliczankę,jak to wygląda z tym bezpieczeństwem w szkole, na co ona taki text:proszę państwa jak wasze dziecko przeżyje tę szkołę, to sobie da radę w życiu. Żałowałam dosłownie,że nie mam dyktafonu,nic tylko puścić do Uwagi,albo expressu reporterów. Tylko pytanie,czy dziecko przejdzie przez tę szkołę. Proszę się wypowiedzieć panie Adrianie odnośnie boiska*tak w ogóle to kto to załatwił? I odnośnie tej nieszczęsnej szkoły...pozdr A.

Adrian Król pisze...

Rzeczywiście faktem jest że Szkoła przy Siemiradzkiego nie należy do delikatnie mówiąc najlepszych placówek w mieście . Powodów zapewne jest wiele , jednym z nich jest ogromna ilość dzieci uczących się w tej placówce . Inną sprawą o jakiej się dowiedziałem jest kierowanie do szkoły uczniów z którymi inne placówki miały kłopoty . Prawdą jest też to że uczniowie - jak zwykle nie wszyscy , uczący się w naszej szkole do aniołków nie należą . Tak to jest jeśli do szkoły podchodzi się jak do molocha edukacyjnego . Oczywiście aspektów takiego stanu rzeczy jest wiele , rad jak sądzę co z tym zrobić ,również . Osobiście uważam że podstawą powinny być klasy w których uczy się zdecydowanie mniej dzieci . Nie będę podawał cyfr bo mnie zlinczują , ale to uważam za priorytet . A co za tym idzie powinniśmy mieć więcej placówek ,więcej lepiej opłacanych nauczycieli . Lepiej wykształconych również . Cóż , na dzisiaj to marzenia . A co do boiska , nie wiem kto przyczynił się do remontu 1/2 szkolnego boiska , mam tylko nadzieję że będzie on lepiej prowadzony niż budowa bytomskiego Orlika w Parku Mickiewicza . Jak tylko się dowiem czegoś konkretnego odezwę się w tej sprawie .

Anonimowy pisze...

A pan by nie mógł wpłynąć jakoś na to,żeby było całe boisko wyremontowane?
A.

Anonimowy pisze...

Taaa, a Króla córka to gdzie chodzi lubbedzie chodzic do szkoly?Pewnie do prywatnej,hehe
Orgazmus

Adrian Król pisze...

Orgazmusie drogi , a Króla córka chodzić będzie do publicznego przedszkola najpierw, zaspokoję Twoją ciekawość , przedszkola w naszej dzielnicy . Pisz coś konstruktywnego , czasami piszesz delikatnie mówiąc bzdury .

Adrian Król pisze...

Chciałbym moc wpływać na nasze miasto już dzisiaj , ale demokracja rządzi się swoimi prawami , nie jestem radnym , nie jestem pracownikiem administracji samorządowej , a pomysły którymi dzielę się z władzą jak na dzisiaj są odrzucane , często bez uzasadnienia . W sprawie dzieciaków robię wszystko to co możliwe w ramach prywatnej , społecznej działalności . Obiecuję natomiast prześledzenie sprawy przy udziale radnych z którymi mam stały kontakt . Osobiście będę mógł działać w takich tematach po społecznym wyborze mojej osoby do Rady Miasta w nadchodzących wyborach .

Anonimowy pisze...

7 dni leżał ten asfalt. Wreszcie go wywieźli.Ufff.Ciekawe jak teraz będą przebiegać prace.Dziękuję panu za odpowiedź A.