czwartek, 12 listopada 2009

Wyścig rozpoczęty .

Transparent z napisem START już został rozwieszony , choć wielu nie potwierdza udziału , wyścig po prezydencki fotel został rozpoczęty . Pozwolę sobie i ja na osobisty komentarz do tej kwestii . Patrząc na kandydatów do tej prestiżowej nagrody ( tak jest ona traktowana przez wielu - niestety ) nie mogę oprzeć się wrażeniu że część z pretendentów traktuje wybory jak konkurs piękności , jakieś wybory miss , lub mistera . licytacja kto i co zrobi jak zostanie tym prezydentem bywa czasami absurdalna . Tak było w przypadku Piotra Koja , naobiecywał , naobiecywał w rezultacie pozostały jedynie sesje Rady z udziałem sił prewencji , żle realizowane inwestycje drogowe , likwidacja pomników żyjących artystów , listy z gratulacjami do osób dawno nieżyjących , mrzonki o budowie nowego stadionu , hali z prawdziwego zdarzenia , legowiska dla śpiącego lwa w fontannie , o innych nie wspominając . Inni pretendenci są skromniejsi , aczkolwiek też dużo obiecują , a to że nowa hala lodowiskowa powstanie , a to że stadion zostanie wyremontowany w pierwszym roku , to już prawie standard, i ogólnie że będzie lepiej . Inni jak zawsze obiecają że to co jeszcze zostało po aktualnym prezydencie do sprzedania , sprzedadzą , ale za złotówkę , albo za głos , ,oczywiście wyborczy. No właśnie , obiecują że wszystkim razem i każdemu z osobna będzie nam lepiej . Pamiętajmy że obiecać jest bardzo łatwo , powiedzieć trudną prawdę o wiele trudniej , często usłyszeć ją jest najtrudniejsze .Ale konsekwencją naszej umiejętności słuchania będzie los naszego miasta .

7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Czy pan się orientuje jak tam referendum w Gliwicach?Czy przyszło na tle dużo osób,by uznać je za ważne? A ja dzisiaj przepraszam,trochę prywaty,ale po prostu doszłam do wniosku,że nie warto w tym kraju pracować. W zeszłym roku byłam na bezrobociu i dostawałam 500 zł. zasiłku. W tym roku ponieważ od września zaczęłam pracę to starając się o zasiłek rodzinny na 2 dzieci i o dodatek mieszkaniowy, nie dostałam ani jednego ani drugiego. POwód. Za duże dochody o 3 zł. Od września podjęłam pracę w wymiarze 3/4 etatu i na rękę zarabiam 763 zł. za cały miesiąc. A MOPR mimo tego,że dostarczyłam z urzędu skarbowego,że w zeszłym roku miałam niższe dochody to uznali,że na chwilę obecną mam za dużo.... Ręce opadają. I teraz tak: mam te 763 zł., idąc do pracy musiałam dać dziecko do przedszkola,a więc około 185 zł, plus bilet miesięczny dla mnie 80 zł, straciłam zasiłek rodzinny 112 zł i straciliśmy dodatek mieszkaniowy w wysokości 94 zł. czyli wychodzi na to,że pracuję cały miesiąc za 292 zł. jak tu nie płakać panie Adrianie? Bo ja naprawdę mam w tej chwili oczy zalane łzami....aż mi kapie na dłonie...co innego pozostaje. ..

Adrian Król pisze...

Wiem , przyznam że mnie również często opadają ręce , a w dyskusji o takiej właśnie Polsce nie mogę ukryć emocji i jednak rozżalenia . Wszystko co była Pani łaskawa napisać jest niestety gorzką prawdą o ostatnich 20 latach . Jestem świadkiem dramatycznych scen w sklepach , gdzie ludzie proszą o dokładne odmierzenie kupowanej najtańszej wędliny , na jeden deko więcej nie mając środków . Serce się kraje jak czytam raporty światowych organizacji o tysiącach !!!! głodujących dzieci w Polsce , tej samej Polsce o której z dumą mówią decydenci , kraj 40 milionowy , mający swoje ambicje . Miejmy ambicje aby nie było takich sytuacji , miejmy ambicje aby każdy obywatel z dumą mówił o swoim Kraju . Zazdrościmy Amerykanom , Francuzom ich obchodów dni niepodległości , czy też rocznic zburzenia Bastylii . Może to i prawda że nie cieszymy się z kolejnych rocznic odzyskania niepodległości w sposób zadowalający , ale jak uczciwie świętować mając często pusty brzuch , lub pusty portfel i stos rachunków do zapłacenia .Osobiście nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić . To co powiem może zabrzmi jak daleko posunięta megalomania , ale chciałbym zmienić obraz Polski , chciałbym stworzyć z Polski , naszego miasta miejsce w którym chce się żyć , miejsce z którego nie chce się emigrować , miejsce z którego jest się dumnym , miejsce w który 3
zł nie będzie często decydować o losie człowieka . To moje marzenie , może powołanie , nie wiem . Ale jak mnie nauczono , najpierw jest marzenie , potem idea , na końcu wykonanie . A co referendum , nie zdobyło ono wystarczającej frekwencji , prezydent Frankiewicz wciąż rządzi .

Anonimowy pisze...

hehe od razu żech wiedzioł ze referendum nie bydzie ważne...
orgazmus-pozdro dla Króla złotego

Anonimowy pisze...

a tymczasem nasz Bytom zajął pierwsze miejsce w Polsce...pod względem najbardziej odpychających miast. Śmiać się czy płakać?

Anonimowy pisze...

polecać, nie polecać?
http://wiadomosci.onet.pl/2077993,403,item.html

Anonimowy pisze...

Ktoś tam wczesniej nadmienił,że |BYtom jest najmniej sprzyjającym miastem, to w takim razie jak wytłumaczyc fakt, że jednocześniej zajęliśmy 2 miejsce pod względem najpreżniej rozwijąjących się?
Eugeniusz

Anonimowy pisze...

a co to ma do rzeczy, piękna panna nie musi być mądra i na odwrót. jedno nie wyklucza drugiego