czwartek, 23 lipca 2009

Święto z przeszłości .

22 Lipca , święto z minionej epoki , dzisiaj ten dzień nie budzi nawet małych emocji . Kiedyś była to ważna data , nie koniecznie dla Polaków , ale dla władzy na pewno . Ale nie o tym chciałbym napisać kilka słów . Otóż wysłuchałem kilku komentarzy współczesnych dziennikarzy na temat 22 Lipca , na temat akcji IPN zmian nazw ulic noszących historycznie niepoprawna nazwę - może i słusznie . Wysłuchałem również kilku prześmiewczych historii jak to władza oddawała w tym dniu kilka tysięcy ważnych inwestycji , jak np trasa WZ , Stadion Śląski . Fakt , tak było , było święto musiał być i sukces . Ale czy dzisiaj jest inaczej ? W pewnym mieście wybudowano nowoczesną strażnicę Straży Pożarnej , za pięć milionów . Był wiceminister , szef główny Straży Pożarnej , biskup z kropidłem , jednym słowem feta jakich mało . I co , ano nic , okazało się że w strażnicy nie ma telefonów , tak zwyczajnie nie można się dodzwonić - kabaret . A z naszego bytomskiego podwórka , wybudowano Orlika , proces inwestycyjny zakończono w Grudniu . Teren Orlika przypominał bardziej poligon niż boiska , o czym mógł się przekonać jeden z radnych łamiąc sobie nogę . Ale wielkie otwarcie musiało być , bez znaczenia że w następnych dniach trzeba było wydać kasę na naprawy , poprawki i dokończenie całej sprawy . Święto było , musiało być i otwarcie .

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Witam.Jestem tu pierwszy raz.Przeczytałem chybawszystkie pana posty.I wie pan co mi przyszło na myśl?Że to co pan robi to nic innego jak próba zohydzenia obecnego prezydenta w oczach ludzi. A prawda jest taka,że dosłownie parę dni temu słyszałem jak na PR1 TVP mówiono,że Bytom zdobył 1 miejsce w rankingu Rzeczypospolitej za najprężniej rozwijające się miasto i dostał list gratulujący z samego PE .Po prostu boli ,że Koj daje radę...Eugeniusz,60 lat.

Adrian Król pisze...

Drogi Panie , nigdy nie mówiłem że jestem fanem Pana Koja . Mam prawo krytykować jego poczynania , tak samo jak inni maja prawo go podziwiać . Fakty o których był Pan łaskaw słyszeć dotyczące naszego miasta mówią o pozyskiwaniu środków unijnych . Ku mojemu ubolewaniu nasza wysoka pozycja nie jest niestety zasługą Pana Koja , a jego poprzedników którzy właśnie dali radę . A co do rankingu polskich miast Bytom zajmuję odległą pozycję jako miasto przyjazne dla jego mieszkańców . Sam Pan Koj w tym temacie bije się w pierś podczas wywiadu dla Życia Bytomskiego .

Anonimowy pisze...

Panie Eugeniuszu.Osobiście słyszałam,że Bytom takie pochwały zebrał a gratulacje spłynęły od samego Buzka, a więc osoby która onegdaj związana była i z Chorzowem i Gliwicami,Bytomiem. Takiej osobie bliższa koszula ciału aniżeli choćby Mazury.Natomiast proste pytanie:w czym Pan widzi,że Bytom się tak ostro rozwija? I jesli jest pan Bytomianinem to w czym ma pan lepiej od czasów rządów Koja. Proszę podać. Bo ja w niczym.

Anonimowy pisze...

ZA TO ALLEGROWICZE WYBRALI BYTOMSKI ROZBARK NAJBRZYDSZYM W POLSCE,,,HEHEH:)ZDROWIE KRÓLA
ORGAZMUS

Anonimowy pisze...

NO DOBRA,ALE CO NA TO WSZYSTKO NASZ PREZYDENT? SpoKOJnie....hehe
Orgazmus

Adrian Król pisze...

O ile wiem , chodziło o podwórko przy Brzezińskiej , które będzie remontowane przy udziale Allegro . A to dzięki głosowaniu allegrowiczów . Ale czy jest to jedynie wybór najbrzydszego miejsca , czy może olbrzymi udział bytomian chcących coś naprawić w swoim mieście . Obstawiam że to drugie , tak to jest , skoro nie można liczyć na rządzących , trzeba liczyć na siebie .A co na to Pan Koj , dobrze napisane spoKOJnie , aż ten spokój nas zabije .