środa, 21 sierpnia 2013

Kto da więcej czyli ZBM pod młotek

To już nie jest plotka, pogłoska czy też opowiadanie wszystko wiedzących, to już jest faktem. Na najbliższej sesji Rady ma wejść pod jej obrady projekt Uchwały dotyczący zamiaru sprzedaży ZBM.W tym miejscy wielu zaklaszcze w dłonie i powie super pomysł, ja jednak jestem w tej grupie która uważa, od lat zresztą, że nie sprzedaje się gminnego majątku od tak sobie, a na pewno nie sprzedaje się ważnych spółek miejskich.
Zamiar pozbycia się ZBM przypomina mi pomysły krytykowanego przeze mnie Piotra Koja , on też jedyny ratunek dla finansowania swoich fanaberii widział w upłynnianiu wszystkiego co się dało, nowe władze jak widać również nie mają pomysłów na referendalne budzenie miasta, chyba że chodzi o budzenie meneli z ławki.
Tak w ogóle to przestaję rozumieć o co chodzi, plan który został zakreślony około roku temu , mający na celu połączenie ZBM  z TBS był dobry , klarowny i perspektywiczny. Likwidowano niepotrzebny twór jakim jest TBS, tworzono nową spółkę z planem restrukturyzacyjnym, spółkę która zarządza ponad 900 wspólnotami, największy gracz na rynku, skąd nagle pomysł sprzedaży ZBM, mam nadzieję, że w najbliższym czasie zapoznamy się z kulisami tych decyzji.
Od siebie dodam, że jak już powstał plan zwijania miasta, a miało przecież być powszechne budzenie, to mamy jeszcze kilka spółek do sprzedania, np PEC, jest też BPK które można wydzierżawić na 25 lat, chętni na dwa wymienione podmioty już byli w Bytomiu, ale na taki krok nawet Piotr Koj nie miał ostatecznie odwagi.
Wczoraj pisałem o nowej Radzie Miejskiej , czym powinna być dla miasta, mam nadzieję, że w kwestii pozbywania się ZBM z zasobów Bytomia  radni staną na wysokości zadania i powiedzą stanowcze "nie"

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

To absolutny dramat zatrudnionych pracowników i szczyt gier politycznych miejskiej władzy. Ludzie na bruk, wierni towarzysze na inne stołki, wiceprezydenci umacniajacy swe wpływy i plecy. A ludziom mydli sie oczy ze to lepiej dla nich. Za chwile 200 osob personeli bedzie na garnuszku najgorszego urzedu pracy na swiecie- tak - bytomskiego