poniedziałek, 19 maja 2008

Szkoła Podstawowa nr 9 ma 100 lat












W miniony weekend miała miejsce uroczystość obchodów stulecia istnienia SP-9 mieszczącej się na moim Rozbarku .
Obchody trwały od Piątku mając swój wielki finał w Sobotę , finał z udziałem miejskich oficjeli oraz takich skromnych osób jak ja . Muszę powiedzieć że wszystko było przygotowane pięknie , zarówno część oficjalna składająca się z mszy świętej , wpisów do księgi pamiątkowej , przemówień i podziękowań , jak też część artystyczna na którą złożyła się akademia przygotowana zarówno przez uczniów jak i przez nauczycieli .Miałem okazję wraz z innymi gośćmi zapoznać się z historią szkoły , tą spisaną w zeszytach mających często ponad pół wieku jak też z dziejami najnowszymi . Na przykładzie tej uroczystości widać dokładnie jak bogata i różnorodną historię posiada nasze miasto. Refleksja która mi towarzyszy od Soboty to zmartwienie jak uchronić to wszytko co nam pozostało z minionych lat . Entuzjazmu i wiary jak widać nie brakuje , i tym starszym myślę tutaj o nauczycielach , ale i tym młodszym staje wytrwałości i chęci do działania . Z tej perspektywy przyszłość Bytomia wydaje się więcej niż optymistyczna .W związku z tym że brałem czynny udział w uroczystościach z okazji 100-lecia Szkoły Podstawowej nr 9 pozwoliłem sobie na zamieszczenie materiałów wydanych z tej okazji . Aby powiększyć obraz należy na nim kliknąć.

Brak komentarzy: