poniedziałek, 25 lipca 2011

Prawica w natarciu

Szok, to najtrafniejsze słowo które mi towarzyszyło podczas oglądania relacji ze skutków ataku prawicowego ekstremisty w Norwegi.Szokowała mnie nie tylko liczba ofiar , prawie sto osób zginęło , zostało w bestialski sposób zamordowanych, szokował mnie powód dla których musieli zginąć , przynajmniej wg sprawcy. Musieli zginąć bo chcieli otwartego świata , chcieli solidarności z innymi ludżmi , chcieli wolności, chcieli demokracji. Te wszystkie wartości które są udziałem socjaldemokratów , są nie do przyjęcia przez prawicowych szowinistów, dla nich liczy się jedynie czysta rasa, władza w silnych rękach , najlepiej gdy ta ręka trzyma nabity karabin przygotowany do użycia . Zastanówmy się, w trochę szerszym kontekście nad tym co miało miejsce w Norwegi, zastanówmy się nad tym przez pryzmat naszych polskich wyborów, kto tak naprawdę zadba o wolności obywatelskie, prawicowe partie ? czy też raczej te o socjaldemokratycznych korzeniach i programach. Czy o prawdziwy dyskurs społeczny zadba prawicowy premier z prawicowym prezesem? to wątpliwe , oni dbają jedynie o siebie oraz o swoje wąskie elektoraty. Socjaldemokratyczne formacje upominają się o innych ,nawet swoich przeciwników, w myśl internacjonalizmu , w myśl dobra wspólnego, czasami ponoszą tak straszliwą ofiarę jak ta z Norwegi . Ale cel i postulaty są słuszne i właściwe, pamiętajcie o tym jaką Polskę chcecie dla siebie i waszych bliskich, pamiętajcie na kogo oddajecie swój głos.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Pański wpis skopiowałem i wysyłam do Przewodniczacego, pana Napieralskiego, do wiceprzewodniczących, pp. Piekarskiej i Pastusiaka. Sądzę, że Rada Krajowa też winna sie zapoznać z Pańskim idiotycznym, dyskredytujacym i dyskwalifikującym Pana wpisem. Oprócz tego wysyłam do:Zarządu Krajowego, Komisji Etyki i do Krajowego Sądu Partyjnego. Jestem członkiem SLD dłużej od Pana, ale ten tekst jest karygodny. Wstyd mi za Pańską małość i brak przyzwoitości. WSTYD !!!

Adrian Król pisze...

Zastanawiam się jaki to Pan jest członkiem SLD, skoro oburza Pana ten tekst. Ale proszę , wolność i demokracja to walory obowiązujące w SLD. A jak sądzę przewodniczący Napieralski czytał mój teks , wisi on bowiem na witrynie FB.
Natomiast to szanownego Pana mam prośbę , proszę o konkrety w sprawie mojej małości, braku przyzwoitości , karygodności argumentów w moim tekście.BO gdyby to napisał wyznawca ideałów konserwatywno prawicowych, mógłbym to zrozumieć, ale SLD-owiec , to dopiero wstyd.

Paweł Grobelny pisze...

Wołosz się sam wypisał czy wyrzuciliście go z SLD ?
A co będzie teraz z Martyniukiem, od kiedy Napieralski się go pozbył?
A pan będziesz startował do sejmu teraz, bo nie mam pod ręką list?

Paweł Grobelny

Adrian Król pisze...

Nikt Mariusza Wołosza nie wyrzucał z SLD , wyjście z partii to jego autorska decyzja.A co do mnie , będę startował w tegorocznych wyborach parlamentarnych.Poseł Martyniuk z tego co wiem zdecydował się aktualnie na nowy rozdział w swoim życiu , będzie aktywnie działał w sferze biznesu.